از زمانی که مدل های فورد T
به بازار آمدند، نام فورد با مسابقات رالی عجین شد، اما هیچ دوره ای به
اندازه ی دهه ی 1960 برای فورد موفقیت نیافریده. تا سال 1969، فورد 4
پیروزی متوالی 24 ساعته ی دور لومان(مسابقات معتبر رالی) را با GT40 داشت،
در حالیکه موستانگ در مدل های سری Trans-Am نمایش خوبی از خود به جا می
گذاشت. بلو اُوِل(Blue Oval) جام نسکار (انجمن کشوری مسابقات خودروهای
کارکرده، این انجمن بزرگترین برگزارکننده مسابقات اتوموبیلرانی در ایالات
متحده آمریکا است) را نیز فتح کرد در حالی که تورینو تالادگای قدرتمند این
قهرمانی را در سال های 1968 و 1969 بدست آورده بود.
اما، با داج (خودرو ساز آمریکایی) و چارجر دیتویای آن که در سال 1969 به سرعت درحال رشد بود، فورد تصمیم داشت که آئرو واریور(خودروی مسابقه ای سری قبل فورد) خود را به شکل اصلاح شده و آئرو دینامیک شده ی تورینو عرضه کند.
اما، با داج (خودرو ساز آمریکایی) و چارجر دیتویای آن که در سال 1969 به سرعت درحال رشد بود، فورد تصمیم داشت که آئرو واریور(خودروی مسابقه ای سری قبل فورد) خود را به شکل اصلاح شده و آئرو دینامیک شده ی تورینو عرضه کند.
ادامه در لینک زیر :
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر