۱۳۹۳ آبان ۴, یکشنبه

مروری بر موستانگ فورد

خودروی کاملاً آمریکایی فورد با مدل جدید فرمان سمت راست بازار بریتانیا را برای اولین بار نشانه رفته.در سال 2014 موستنگ فورد با مدل نسل نهم جدید خود پنجاهمین تولد خود را جشن گرفت. در حالی که این خودرو آخرین تکنولوژی شاسی فورد و سسیتم مولتی میدیا ی پیشرفته SYNC را در خود دارد، خبر مهم تر در مورد موتور آن است جایی که برای اولین بار فورد موتور 4 سیلندر را پیشنهاد می کند. در حالی که این موتور 2.3 لیتری نگاه نافذی به بازار اروپا دارد، با این حال بسته ای را پیشنهاد می دهد که نسبت به بسیاری از V8 های قدیم (مدل قبلی موستانگ) قدرت بیشتری دارد. در این مورد آپشن های V8 نیز وجود دارند که با قدرت 420 اسب بخار و غرشی که با این قدرت برابری می کند همراه شده اند. رانندگی با موستانگ لذت بخش است اما تمامی این بسته ی پیشنهادی پیچیدگی مدل های کوپ اروپایی مانند آ او دی و بی ام دبلیو سری 4را دارد.
ظاهر


موستانگ جدید به نظر ظاهری آمریکایی دارد اما در واقع توسط رئیس طراحی بریت-فورد، مورای کالم طراحی شده. ظاهر فعلی نسبت به قبلی اسپرت تر است. کالم میگوید: "ما خواستار کارهای اظافی بر روی بدنه نبودیم". موستنگ در دو نوع کوپ و کانورتیبل وجود دارد که نوع کانورتیبل آن دارای خط سقفی شیب دار پشتی بسیار چشمگیر است که به سمت بخش زاویه دار پشت خودرو با چراغ های عقب سه-خطی خم شده است. خم شدگی های ماهیچه مانند با ترکیب خط های درونی در امتداد بدنه ی خودرو، عرض خودرو را به نظر بیشتر نشان می دهد، در حالی که در جلو گارد آشنای دهانه ی نهنگ مانند موستانگ قراردارد.
نمای داخلی سبکی مانند گذشته دارد، یک صفحه لمسی بزرگ و مدرن که در کنار دکمه ها و علائم مربوط قرار دارند. در مورد کیفیت نمای داخل نمی شود با قطعیت سخن گفت از آنجایی که در برخی نقاط کیفیتی عالی دارد و در جاهای دیگر کیفیت لازم را ندارد.موستنگ فورد
قدرت V8 درزیر کاپوت این پیام را می رساند که برای ما موستانگ به بهترین نحوی که باید طراحی شده. بسته های قدرت از دور کند تا تند به نحوی در خودرو گسترده شده اند که این خودرو را تبدبل به یک همراه دوست داشتنی می کند. این قدرت برای روشن کردن این خودرو بزرگ از 0 تا 60 مایل در ساعت در عرض 4.5 ثانیه کافی است هر چند که صدای غرش خشنی تولید می کند.
اعتقاد ما بر این است که هر سنت خرج شده از این 4 هزار پوند برای یک موتور 2.3 لیتر 4 سیلندری ارزش آن را دارد. در مقایسه با V8، اندازه ی خودرو تغییری نکرده اما از قدرت آن کمی کاسته شده و صدای آن نمی تواند با V8 برابری کند. در این مدل فقط یک ثانیه به زمان 0-60 مایل در ساعت اظافه می شود، اما خودرو تعادل نسبتاً بهتری دارد و موتور آن سبک تر است. بسته ی اجرایی استاندارد در خودروهای اروپایی شتاب خودرو را کمی کاهش میدهد اما تعادل بهتری به آن می دهد. وضعیت های مختلف رانندگی و توانایی های بی شماری برای انتخاب کردن وجود دارد که به این خودرو در مقایسه با اندازه اش چابکی دور انتظاری می دهد.
اعتبار
در ایالات متحده موستانگ همیشه سابقه ای خوب و معقول در زمینه ی اعتبار داشته و کمپانی هرگز نمی تواند خطر بر انگیختن اعتراض طرفداران را به جان بخرد. بنابراین انتظار ما این است که این آخرین مدل موستانگ از نظر قابل اطمینان بودن خدشه ای به آن وارد نشود.
خودرو امنیت قابل قبولی نیز خواهد داشت به اینصورت که 8 کیسه ی هوا در کوپه ی ماشین جا داده شده من جمله یکی از اولین تکنولوژی های مربوط به کیسه هوا که در داشبورد جاسازی می شود.سیستم معلق تمام جدید کنترل بسیار ایمنی به خودرو می دهد در حالی که میزان گریپ آن به طور قابل قبولی بالا است. همچنین سیستم کنترل کشش پیشرفته ای وجود دارد که دارای تنظیمات متفاوتی است و انتخاب های زیادی را برای راننده مهیا می کند.
کارایی
فورد به این مسئله که دو کیف گلف در صندوق عقب آن جا می شود مفتخر است. این واقعاً عالی است زیرا در واقع 2 عددی جادویی برای موستنگ محسوب می شود. بهتر است این خودرو را یک 2+2 تلقی کرد تا یک 4 نفره ی فول. در مورد تعداد سرنشین، مطمئناً می توان چندین نفر را در عقب جا داد، اما جا پای آن تا حدودی مناسب نیست و فضای بالای سر آن بیشتر به ظاهر زیبای آن کمک کرده تا عملکرد آن. همانطور که شما هم ممکن است انتظار داشته باشید، دو نگهدارنده ی فنجان در مرکز کنسول قرار دارد هرچند اطراف آن جای زیاد دیگری برای گذاشتن وسائل دیگر نیست.
هزینه ها
از نظر اقتصادی از موستانگ نباید توقع زیادی داشت به نحوی که سوزاندن 8 لیتر در هر 100 کیلومتر را می توان خوش شانسی به حساب آورد. دانستن این حقیقتممکن است باعث شگفتی شود که موتور 2.3 لیتری آنقدرها صرفه جویی بالایی ندارد. برای متعادل کردن هزینه های راه اندازی نسبتاً زیاد، هزینه ای که بابت آن داده می شود خیلی زیاد نیست، مخصوصاً زمانی که خدمات دریافتی را نگاه می کنیم. با احتساب تمامی موارد ذکر شده می توان گفت که این خودرو وضعیت فوق العاده ای دارد، هم از لحاظ زیبایی و لوکس بودن و هم از لحاظ کارایی.


http://otolux.ir/portal/news/news-of-car/260-mostang-ford

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر